Pages

Tuesday 17 April 2012

Pos Ekspress vs Pos Laju



Siang tadi aku g  pejabat pos....
ngan Padil dan Wiyah.. 
(naik Pajero UPM.. abg Zack yg Driver ....heheheh)

nak hantar barang Wiyah ngan Padil..
pastu Dokumen UPU terus...

adalah kejadian pelik tadi...
1st time kot antar barang guna pos ni...
kompius antara..
Pos Ekspress ngan Pos Laju...

jadi aku cari lah kat google apa la beza dua ni.... ni yang aku dapat la...

  1. Ramai orang anggap poslaju dan pos express adalah produk yang sama.Sebenarnya ada perbezaan antara keduanya.Poslaju merupakan cabang courier Pos Malaysia,manakala pos express merupakan cabang pos biasa Pos Malaysia.Setiap penghantaran poslaju memerlukan tandatangan penerima.Jika tiada penerima…posmen akan letak notis pemberitahuan di premis.Pos express pula tidak perlukan tandatangan penerima.Posman akan masukkan pos express terus ke dalam peti surat atau selit dipintu premis.
  2. pos laju penerima kena tandatangan....pos express taruk jer lam letter box.
  3. pos ekspress tu ada beberapa kawasan pedalaman dia xjamin sampai esok.....
  4. poslaju ni secure skit sebab org terima kena sign.....jadi ada le bukti org terima.....




itu antara jawapan yang aku dapat cari la.....

hehehe..dalam hati aku cakap... 

ooooooooooooooo ... macam tu .. heheheheh


*Dah besar panjang pom xreti pos barang.. ape nak jadi aku ni.. hahahaha



1 comment: