Pages

Thursday 11 October 2012

Hormat...

Assalamualikum.... sorila yer.. terlambat nak post benda-benda gini....
sebelum au nak bercerita alkisahnya pasal HORMAT.. aku nak update skit apa aku ngah buat...

UPM,Bacelor Sains Taman Dan Rekreasi, Kolej Tiga Belas, Minggu Ke 5, Konvokesyen...
tu saje kot.... tiada pape pon.. hahaha

ok.. kembali pada apa yang nak diperkatakan...

Hormat ni maksud dia bagi aku mudah jah.... buat baik kepada org lain dengan pandangan yang baik dan sopan. Memang semua orang duk ingat mudah jah nak hormat orang... tapi bukan mudah nak hormat org yang sebenarnya... Yang paling boleh nampak bila kita jumpa tok kita, nenek kita, ayah kita, mak kita.. atau kata lainya orang lebih tua, mesti kita senyum, salam dan buat benda sopan...  fikiran kita da tetap orang lebih tua kita kena hormat....

macam mane plak ngan orang sekeliling pulak.... Hormat..... sememangya kita kena hormat org lain .. xkira la kawan ke, kenalan ke.. itu semua adalah makhluk Tuhan...

Tapi ramai yang segelintir kita ni... Cakap macam da hormat, tapi diri sendiri terasa tak dihormati.... Kalau aku.. aku memang akan hormat keadaan sekeliling aku,.. susah la aku nak benci orang ni... tapi aku memang jenis macam ni... aku akan ia kan, dan susah untuk membantah... apa yang org cakap aku akan ia ka waaupun ada kekeliruan, jika da macam over barulah aku betulkan.. haha.. tapi aku still respect...

ada pula setengah orang ni... nak orag ormat dia ,tapi dia xpernah pun nak hormat kita... kebanyakan ni terjadi... ini memang macam ayat org atas kepada org bawah... kononya... emm.. kalau pendapat aku.. kena tengok diri masing2 camne... anda terasa tak dihormati, suarakan....

prinsip aku mudah, bersuara bila keterlaluan, 
*Jangan percaya apa yangditaip.. hhehehe

No comments:

Post a Comment